Powered By Blogger

mandag den 6. oktober 2014

Herfra hvor vi står


“Herfra hvor vi står kan vi se om omkring til alle sider” skrev Skousen og Ingemand i deres sang,“Herfra vi står”. Dette vil jeg tage udgangspunkt i dette indlæg. Vi "står" alle her på samme sted i starten på en Mil, hvor vi har set og hørt, hvordan uddannelsen er bygget op. Nu er det bare spørgsmålet, hvordan vi som deltagere er med til at få kvalitet, inklusion og digital dannelse i uddannelsen. 
I dette indlæg vil jeg gerne diskutere kommunikationsmåden, vi arbejder med i dette første modul. Kan det gøres anderleders og derved øge kvaliteten og endvidere få en større inklusion ? 
 John Dewey skriver i Experience and Education side 35 “ The principle of continuity of experience means that every experience both takes up something from those which have gone before and modifies in some way the quality of those which come after” 
I den digitale verden, hvor måden at kommunikere på ændre sig konstant, skal uddannelsen ikke forholde sig til dette ? David Bolter og Richard Gusins begreb remediering er interessant og se nærmere på i denne sammenhæng. De digitale medier omformes til andre digitale medier, og dette gør at der skabes nye kommunikative former. Kan det højne kvaliteten af dette modul, hvis man skal forholde sig og bruge nogle andre digitaleværktøjer. Et eksempel kunne være at besvarede nogle at indlæg med video uplouds. Hvad med google hangouts, facetime eller skype, hvor man sætter dialogen i focus de studerende imellem, reflektere over dialogen skriftlig. Vejlederen kunne også tænkes ind i denne proces, så igang sætter af forskelle emner. Ville man føle sig mere inkluderet og ville kvaliteten bliver bedre ? 
Et billede kan sige mere end tusind ord, hvor mange ord ville vi kunne få ud af denne måde, istedet for kun at forholde sig den skrevne dialog ?

Til dem der gerne vil høre sangen:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar